Asiakaspalvelut heinä - elokuussa 2020

Poliisiasemien lupapalveluissa on siirrytty poikkeusolojen jälkeen lähes normaaleihin asiakaspalvelujärjestelyihin 6.7.2020 lukien. Turvalliseen asiointiin tulee kuitenkin edelleen kiinnittää huomiota ja huolehtia muun muassa hyvästä käsihygieniasta. Riskiryhmään kuuluvien turvalliseen asiointiin kiinnitetään erityistä huomiota. Kesän aukioloajat jatkuvat elokuun loppuun asti.Suosittelemme asioimaan verkossa. Moni asia hoituu ilman poliisiasemalla käyntiä. Voit hakea passia ja henkilökorttia verkossa sekä tehdä useimmissa asioissa myös sähköisen rikosilmoituksen. Jos lupa-asioissa poliisiasemalla käynti on kuitenkin välttämätön, suosittelemme varaamaan ajan etukäteen.Asioi verkossa: www.poliisi.fi/verkkoasiointiVaraa aika lupa-asiointiin: asiointi.poliisi.fi/ajanvaraus-feOsoitteet ja aukioloajat: www.poliisi.fi/oulu/yhteystiedotLupapalveluiden aukioloajatRiskiryhmiin kuuluville henkilöille varataan Oulussa palveluaika keskiviikkoisin klo 9 - 10.Asioinnista voi sopia soittamalla ti - to klo 9 - 11 puhelinnumeroon 0295 460 211.Haapajärvi ma - ti ja to - pe 9 - 11 ja 13 - 15 (ke suljettu). Vain ajanvaruksella.Kajaani ma - pe 9 - 16. Vuoronumeroiden jako lopetetaan klo 15.45.Kuhmo ma - ti ja to - pe 9 - 11 ja 13 - 15 (ke suljettu). Vain ajanvarauksella.Kuusamo ma, ke - pe 9 - 11 ja 13 - 15 (ti suljettu). Vain ajanvarauksella.Oulu ma - ti ja to - pe 8 - 16.15 ja ke 9 - 16.15. Vuoronumeroiden jako lopetetaan klo 15.45.Pudasjärvi ma, ke - pe 9 - 11 ja 13 - 15 (ti suljettu). Vain ajanvarauksella.Raahe ma, ke - pe 9 - 16 (ti suljettu). Vuoronumeroiden jako lopetetaan klo 15.45Suomussalmi heinäkuu: ti ja to 9 - 11 ja 13 - 15 (ma, ke ja pe suljettu). Vain ajanvarauksella. Suomussalmi elokuu: ma - ti ja to - pe 9 - 11 ja 13 - 15 (ke suljettu). Vain ajanvarauksella.Ylivieska ma - ke, pe 9 - 16 (to suljettu). Vuoronumeroiden jako lopetetaan klo 15.45Haapajärven, Kuhmon, Kuusamon, Pudasjärven ja Suomussalmen poliisiasemilla lupapalveluja tarjotaan vain ajanvarauksella: https://asiointi.poliisi.fi/ajanvaraus-fe. Kalajoen, Haapaveden ja Taivalkosken poliisiasemilla lupapalvelut on suljettu 31.8.2020 asti. Muhoksen poliisiasemalla lupapalvelut on toistaiseksi suljettu. AsetarkastuksetAsetarkastuksiin on varattava aika Kajaanin, Kuhmon ja Suomusalmen poliisiasemilla asioidessa. Muilla asemilla asetarkastuksia varten ei tarvitse varata aikaa. Haapajärvi ke 12 - 16Haukipudas (Oulu) to 9 - 11 ja 12 - 17 OHJEKajaani ke 11 - 16 Vain ajanvaruksella.Kuhmo to 9 - 11 ja 13 - 15 Vain ajanvaruksella.Kuusamo to 12 - 16 Pudasjärvi ke 9 - 12Raahe parillisten viikkojen tiistait 12 - 16Suomussalmi to 9 - 11 ja 13 - 15 Vain ajanvaruksella.Taivalkoski ti klo 10 - 14Ylivieska parillisten viikkojen tiistait 12 - 16 Poliisipäivystyksien aukioloajatOulun keskustan poliisiaseman poliisipäivystys on avoinna päivittäin normaaliin tapaan, mutta asiakkaiden sisäänpääsyä rajoitetaan. Infossa selvitetään asiakkaan todellinen tarve päästä asioimaan henkilökohtaisesti palvelupäivystykseen.Tarvittaessa asiakas:ohjataan asioimaan sähköisesti, mikäli se on mahdollistapyydetään palaamaan myöhemmin asiaan, jos asia ei ole akuuttiohjataan palvelupäivystykseen, jossa palvellaanMuilla Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun poliisiasemilla, Haapajärvi, Haapavesi, Kajaani, Kalajoki, Kuhmo, Kuusamo, Muhos, Pudasjärvi, Raahe, Sotkamo, Suomussalmi Taivalkoski ja Ylivieska poliisipäivystykset ovat auki vain klo 10 - 14. Aukiolopäivät kannattaa tarkistaa netistä. Puhelimitse palvelua tarjotaan normaaliolojen aukioloaikojen mukaan, katso tarkemmin https://www.poliisi.fi/oulu