Asiakaspalveluiden aukioloajat kesällä 2020

Oulun poliisilaitoksen asiakaspalveluiden ja aukioloaikojen rajoituksia jatketaan kesän yli elokuun 2020 loppuun asti. Juhannusaattona 19.6. asiakaspisteet ovat suljettuna lukuun ottamatta Oulun poliisipäivystystä.Tautitilanteesta johtuen kehotamme asiakkaitamme välttämään henkilökohtaista asiointia asemilla. Noudata välttämättömässä asioinnissa käsihygieniasta annettuja ohjeita. Ethän tule paikalle, jos sinulla on flunssan oireita tai olet saapunut ulkomailta hiljattain.Osoitteet ja aukioloajat kannattaa tarkistaa aina nettisivuilta: www.poliisi.fi/oulu/yhteystiedotLupapalvelutOulun keskustan poliisiasemalle ilman ajanvarausta tulevia lupa-asiakkaita palvellaan vain erityisen kiireellisissä ja välttämättömissä lupa-asioissa ma, ti, to, pe 8 - 16.15 ja ke 9 - 16.15.Huomioithan, että keskiviikkoaamut varataan riskiryhmään kuuluvien ajanvarauksella asiointiin.Kiireellisiä lupa-asioita voivat olla:matkustamisen tai asioinnin kannalta välttämätön henkilöllisyys- tai matkustusasiakirjaammatin tai toimeentulon kannalta välttämätön lupa (esim. turva-alan lupa)ajo-oikeusasiatajo-oikeuden palautukset ajokiellon päätyttyäPoliisiasemalle saapuessasi, ota yhteyttä infoon, jossa annetaan ohjeita asiointiin liittyen.Riskiryhmiin kuuluvat henkilöt voivat yksittäistapauksissa sopia asioinnista välttämättömissä ja kiireellisissä lupa-asioissa soittamalla ti - to klo 9 - 11 puhelinnumeroon 0295 460 211. Ajat varataan keskiviikkoaamuille klo 9 - 11 välille.Haapajärven, Haapaveden, Kajaanin, Kuhmon, Kuusamon, Pudasjärven, Raahen, Suomussalmen ja Ylivieskan poliisiasemilla lupapalveluja tarjotaan vain ajanvarauksella: https://asiointi.poliisi.fi/ajanvaraus-fe. Muhoksen poliisiasemalla lupapalvelut on toistaiseksi suljettu.Valmiit asiakirjat voidaan noutaa Oulun keskustan poliisiasemalta ilman ajanvarausta. Muilla asemilla vain ajanvarauksella. Riskiryhmiin kuuluvat voivat valtuuttaa toisen henkilön noutamaan asiakirjan puolestaan. Valtuutetulle tulee antaa yksilöity valtakirja asiointia varten.Esimerkki: Valtakirja.PoliisipäivystyksetOulun keskustan poliisiaseman poliisipäivystys on avoinna päivittäin normaaliin tapaan, mutta asiakkaiden sisäänpääsyä rajoitetaan. Infossa selvitetään asiakkaan todellinen tarve päästä asioimaan henkilökohtaisesti palvelupäivystykseen.Tarvittaessa asiakas:ohjataan asioimaan sähköisesti, mikäli se on mahdollistapyydetään palaamaan myöhemmin asiaan, jos asia ei ole akuuttiohjataan palvelupäivystykseen, jossa palvellaanMuilla Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun poliisiasemilla, Haapajärvi, Haapavesi, Kajaani, Kuhmo, Kuusamo, Pudasjärvi, Raahe ja Suomussalmi ja Ylivieska, poliisipäivystykset ovat auki samoina päivinä kuin normaalioloissa, mutta rajoitetusti, vain klo 10 - 14 välisenä aikana.Puhelimitse palvelua tarjotaan normaaliolojen aukioloaikojen mukaan, katso tarkemmin www.poliisi.fi/ouluAsetarkastuksetAsetarkastuksiin on varattava aika Kajaanin, Kuhmon ja Suomusalmen poliisiasemilla asioidessa. Muilla asemilla asetarkastuksia varten ei tarvitse varata aikaa. Haapajärvi ke 12 - 16Haukipudas to 9 - 11 ja 12 - 17 OHJEKajaani ke 11 - 16 Huom! Aika varattava etukäteenKuhmo to 9 - 11 ja 13 - 15 Huom! Aika varattava etukäteenKuusamo to 12 - 16 Pudasjärvi ke 9 - 12Raahe parillisten viikkojen tiistait 12 - 16Suomussalmi to 9 - 11 ja 13 - 15 Huom! Aika varattava etukäteenTaivalkoski ti klo 10 - 14Ylivieska parillisten viikkojen tiistait 12 - 16Suosittelemme ensisijaisesti asiointia verkossaPoliisilaitos pyytää asiakkaitaan käyttämään poliisin sähköisiä palveluja, jotka on löydettävissä poliisin www-sivuilta (www.poliisi.fi/verkkoasiointi).Poliisilaitos pahoittelee palvelujen rajoittamisesta asiakkaille aiheutuvaa haittaa.Poliisi on varautunut koronatilanteeseen monin eri tavoin.Ajantasaista tietoa: poliisi.fi/koronavirus Turvallista kesää!