YTEK Yrityspalvelut kokeilee tekoälyn käyttöä asiakaspalvelussa

Mari Autio (vas.) ja Ytekin toimitusjohtaja Sampo Siik seuraavat kun Erkki Lohiniva esittelee Chat-robotin toimivuutta.

Ytek on ottanut käyttööön chat-pohjaisen asiakaspalvelun, jossa käyttäjän kysymyksiin vastaa robotti. Tekoälyyn perustuva asiakaspalvelu on saanut nimekseen Digiassari, ja se on käytettävissä Ytekin verkkosivujen ja Facebookin kautta.

Digiassarilta voi kysyä esimerkiksi yrityksen perustamisesta, yrityksen kehittämisestä, toimitiloista tai koulutuksista. Palveluun on ohjelmoitu vastauksia usein toistuviin kysymyksiin ja se tarjoaa myös linkkejä kyseisiin aiheisiin liittyville verkkosivustoille. Palvelun kautta voi myös lähettää yhteydenottopyynnön Ytekin henkilökunnalle.

“Etenkin nuoret ovat tottuneet hakemaan tietoa verkosta ja käyttämään chat-palveluja. Haluamme kokeilla, saammeko tämän palvelun avulla heidät entistä paremmin tavoitettua”, yrityskehittäjä Mari Autio kertoo.

Tekoälyn käyttö asiakaspalvelussa on vielä suhteellisen uutta. Ytekin yhteistyökumppanina on oululainen yritys Isoft.ai, jonka tarjoamaa chatbot-palvelua on kehitetty puolitoista vuotta. Asiakkaiden käytössä palvelu on ollut kuluvan vuoden alusta alkaen.”Chatbotin tarkoituksena on tehostaa asiakaspalvelua verkossa. Kiinnostusta on ollut sekä yrityksillä että julkisen puolen toimijoilla, ja Ytek on yksi ensimmäisistä joille olemme tällaisen toteuttaneet”, kertoo Isoft.ai:n toimitusjohtaja Erkki Lohiniva.

Chat-robotti otettiin käyttöön syyskuun lopulla ja Ytek kerää kokemuksia ja palautetta Digiassarin käytöstä vuoden 2018 loppuun kestävän kokeilun ajan. Kokeilu on osa Bisenestä keittiönpöydällä -projektia, jota rahoittaa Euroopan maaseuturahasto.

Be the first to comment on "YTEK Yrityspalvelut kokeilee tekoälyn käyttöä asiakaspalvelussa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*